Kupujte sigurno na aukcije.hr
Upoznajte prodavatelja
Provjerite ocjene prodavatelja od kojeg namjeravate kupovati
Svaki korisnik aukcije.hr nalazi se u sustavu ocjenjivanja.
Ocjene su iskazane :
- Zvjezdicama (0-5) :
- Brojem* :
* Broj označava broj provedenih transakcija s različitim korisnicima (uniqe)
Klikom na ime prodavatelja možete saznati kako su ga ocijenili drugi korisnici koji su s njim provodili transakcije, te kako su opisali svoja iskustva.
Ocjene se dijele na:
- Pozitivne
- Neutralne
- Negativne
Velik broj pozitivnih ocjena govori o pouzdanosti korisnika, no prodavatelj bez ocjena ne mora nužno biti nepouzdan. Svi smo prilikom registracije imali 0 ocjena. No, savjetujemo dodatni oprez.
Budite sigurni u ono što kupujete
Pažljivo pročitajte čitav opis predmeta i proučite sliku
Ako je opis predmeta duži, kliknite na Prikaži više kako bi se prikazao čitav opis.Kliknite na sliku predmeta, te je pogledajte u punoj veličini.
Pročitajte *Pitanja i odgovori*, te postavite svoja pitanja
Ukoliko prodavatelj nije jasno i jednoznačno predmet opisao ili/i prikazao slikom, prije no što date svoju ponudu, saznajte što se točno prodaje.
Nemojte pretpostavljati samo zato jer se nešto podrazumijeva; (npr. dodatni pribor, baterije, punjači, zaštitna kutija i slično - to ne mora biti dio predmeta na prodaji).
Saznajte starost i stanje predmeta. Kod odjevnih predmeta zatražite mjere.
Postavite pitanje i pričekajte odgovor. Obavijest o odgovoru primit ćete mailom.
Ukoliko odgovor izostane – oprez!
Budite oprezni ako se prodavatelj želi dogovoriti mimo stranica aukcije.hr
Transakcije obavljene izvan aukcije.hr imaju znatno manju mogućnost za rješenje eventualnih problema.
Provjerite troškove dostave
Poštarina uvećava iznos koji ćete morati platiti za predmet, a ovisi o težini, vrijednosti, te načinu slanja.
Saznajte poštanske troškove prije no što date svoju ponudu za predmet.
Neki prodavatelji nude mogućnost osobnog preuzimanja.
Provjerite rok dostave
0-7 dana (raspoloživo odmah)
8-30 dana (predmet iz inozemstva)
Za očekivati je kako će prodavatelj poslati kupljeno tek nakon primitka uplate.
Kod predmeta koji dolaze iz inozemstva (8-30 dana) prodavatelj većinom tek nakon primitka uplate daje nalog inozemnom dobavljaču za slanje predmeta na adresu kupca.
Sumnjate na nepravilnost kod prodaje
Nepravilnosti mogu biti slijedeće
- Postavljanje ponuda na vlastitim predmetima ili međusobno namještanje ponuda (shill bidding)
- Upisivanje osobnih podataka na stranici predmeta (ime, prezime, adresa, broj telefona, e-mail)
- Pokušaj dogovaranja transakcija mimo aukcijskog procesa
- Predmet na prodaji je replika ili nelegalna kopija
- Predmet na prodaji je ukraden
- Predmeti se nalazi na listi predmeta zabranjenih za prodaju na aukcije.hr
Svaku prijavu ćemo provjeriti, te poduzeti odgovarajuće aktivnosti.
Prije no što date ponudu za predmet
Proučite i provjerite slijedeće
- Upoznajte se s Uvjetima korištenja aukcije.hr
- Detaljno proučite opis predmeta i sliku. Ako vam nešto nije dovoljno jasno - postavite dodatna pitanja prodavatelju
- Sudjelujte samo u aukcijama u kojima je objavljena fotografija predmeta koji se prodaje. Slike predmeta skinute s Interneta ili online kataloga ne prikazuju upravo onaj predmet koji je ponuđen u aukciji, osim ako se ne radi o potpuno novom i originalno zapakiranom predmetu
- Pokušajte saznati tržišnu cijenu predmeta. Saznajte koliko bi koštao takav predmet kada bi bio nov, pa pokušajte procijeniti njegovu trenutnu vrijednost (u ovisnosti o starosti i očuvanosti)
- Saznajte sve o prodavatelju - provjerite njegove ocjene, pročitajte iskustva drugih korisnika
- Provjerite vrijedi li za predmet jamstveni rok (ukoliko se radi o tehničkoj robi), te je li servis osiguran
- Provjerite tko plaća troškove dostave i koliki su. Ako niste sigurni, ili to nije objavljeno - pitajte prodavatelja
- Provjerite načine plaćanja. Preporučujemo Internet bankarstvo kao najbrži i najjeftiniji način plaćanja
- Ne kupujte predmete kod kojih Vam načini plaćanja, rokovi dostave, cijene dostave ili bilo koji drugi uvjeti ne odgovaraju. Davanjem ponude, unaprijed se slažete s njima
- Nemojte davati ponudu ako niste sigurni odgovara li vam predmet. Povlačenje ponude nije moguće
Plaćajte pametno
Plaćajte isključivo na račune otvorene u hrvatskim bankama
Nemojte slati gotovinu u pismu.
Tražite telefonski broj
Ako ste kupac predmeta veće vrijednosti, tražite prodavatelja njegov telefonski broj. Pozivom se uvjerite kako je isti dostupan i ispravan.
Sačuvajte svu prepisku s prodavateljem
Ti nam podaci mogu pomoći ukoliko nešto krene neželjenim tokom.
Koristite interne poruke
Obavezno tražite prodavatelja slanje podataka za uplatu putem internih poruka.
Administratora možete zatražiti provjeru podataka za uplatu, te usporedbu s korisničkim podacima u registraciji prodavatelja.
Ako nešto ipak krene neželjenim tijekom
Prodavatelj se ne javlja
Zbog podešenja spam filtera ili općenito filtracije mailova moguće kako mailovi nisu isporučeni.
Provjerite Vaše junk ili bulk foldere u e-mail klijentu.
Svakako koristite interne poruke na aukcije.hr.
Prodavatelja pokušajte kontaktirati i telefonom.
Predmet još nije stigao
Provjerite rok dostave
0-7 dana (raspoloživo odmah)
8-30 dana (predmet iz uvoza)
Za očekivati je kako će prodavatelj poslati kupljeno tek nakon primitka uplate.
Kod predmeta koji dolaze iz inozemstva (8-30 dana) prodavatelj tek nakon primitka uplate daje nalog inozemnom dobavljaču za slanje predmeta na adresu kupca.
Prodavatelj ne šalje plaćeni predmet
Obavijestite prodavatelja o mogućnosti davanja negativne ocjene. Pošaljite mu opomenu pred negativnu ocjenu, te ga negativno ocijenite. Ukoliko postignete dogovor, negativnu ocjenu možemo obrisati.
Stvaranje protupravne imovinske koristi je kažnjivo. Ukoliko smatrate da se radi o prijevari, imate pravo podnijeti prijavu MUP-u. Aukcije.hr na zahtjev nadležnih organa daju na uvid sve dostupne podatke.
O nastalom problemu obavijestite aukcije.hr
Primili ste predmet koji ne odgovara opisu
Provjerite opis i sliku predmeta na prodaji
Postoji mogućnost kako ste primili upravo ono što je i bilo ponuđeno, no promaknuo Vam je neki dio opisa ili nešto niste dobro primijetili.
Primljeno se razlikuje od predmeta na prodaji
Prodavatelju napišite učtiv e-mail i ukažite na očite razlike između opisa i stvarnog stanja predmeta koji ste primili. Moguća je nesvjesna i nenamjerna greška kod opisivanja ili slanja predmeta, te će prodavatelj grešku rado ispraviti.
Ne možete postići dogovor s prodavateljem
Obavijestite prodavatelja o mogućnosti davanja negativne ocjene. Pošaljite mu opomenu pred negativnu ocjenu, te ga negativno ocijenite. Ukoliko postignete dogovor, negativnu ocjenu možemo obrisati.
Stvaranje protupravne imovinske koristi je kažnjivo. Ukoliko smatrate kako se radi o prijevari, imate pravo podnijeti prijavu MUP-u. Aukcije.hr na zahtjev nadležnih organa daju na uvid sve potrebne podatke.
O nastalom problemu obavijestite aukcije.hr