22. Srpnja, 2019. 14:06:20

Sustav ocjenjivanja korisnika

Korektnim poslovanjem gradite vašu reputaciju i uspjeh

1. O sustavu ocjenjivanja

Ističemo sustav ocjenjivanja i građenja javne reputacije korisnika koji pružaju dodatnu sigurnost prilikom kupnje i prodaje na aukcije.hr
Pregled ocjena prodavača i proteklih transakcija prije nego što se odlučite na davanje ponude je vrlo važno i predstavlja najbolji način da se kao kupac zaštitite. Preporučujemo Vam - nakon svake obavljene transakcije razmijenite ocjene s kupcem / prodavateljem. Ocjene predstavljaju način utvrđivanja pouzdanosti svakog člana.
Ocijenite svaku transakciju - svakom upisanom ocjenom, aukcije.hr postaju sigurnije mjesto vaše trgovine.

2. Upisivanje, brisanje i mijenjanje ocjena

Na stranici moje aukcije - ocjene - napiši ocjenu pronađite predmet za koji želite prodavatelju / kupcu upisati ocjenu, te je označite. Izaberite vrstu ocjene (pozitivno, neutralno, negativno), te upišite svoj komentar. Moguće je istovremeno ostavljanje identičnih ocjena za više transakcija.
Ako se naknadno ukaže potreba za brisanjem ili mijenjanjem ocjena, javite se administratoru. Brisanje pozitivnih ocjena nije moguće. Ne razmatraju se zahtjevi za ocjene kod prodaja koje su završile prije više od 90 dana. Pri razmatranju zahtjeva za promjenu ocjene, postupa se isključivo na temelju razmijenjenih internih poruka prodavatelja i kupca.
Aukcije.hr će ukloniti ili izmijeniti ocjenu ukoliko je sama ocjena ili tekst komentara uz ocjenu u suprotnosti s Uvjetima korištenja aukcije.hr ili se nakon uvida u razmijenjene interne poruke može zaključiti kako su ocjene upisane iz osvete.
Korisnik ima pravo od administratora zatražiti obrazloženje brisanja ocjene.
Nije moguće mijenjati ocjenu na niže - neutralnu na negativnu, te pozitivnu na neutralnu ili negativnu - osim ako je korisnik naknadno utvrdio nepravilnosti kod predmeta, a njegovim je opisom prethodno doveden u zabludu (što mora biti vidljivo iz razmijenjenih internih poruka).

Administrator aukcije.hr donosi konačnu odluku o žalbi na upisanu ocjenu.

3. Kada upisati negativnu ocjenu?

Negativnu ocjenu prodavatelju možete upisati u sljedećim slučajevima:

  • Ako prodavatelj niti 7 dana od završetka prodaje ne pošalje podatke za uplatu predmeta putem sustava internih poruka.
  • Ako prodavatelj ne pošalje predmet u naznačenom roku - do 7 dana od vaše uplate.
    (Ako prodavatelj dokumentacijom dokaže kako je poduzeo sve potrebne radnje za slanje predmeta, ali greškom prijevoznika predmet nije pravovremeno poslan ocjena se ne može upisati.)
  • Ako prodavatelj nakon kraja aukcije ne želi isporučiti predmet u skladu s uvjetima isporuke.
  • Ako primljeni predmet ne odgovara opisu, vi ste uputili reklamaciju nakon primitka predmeta putem sustava internih poruka, a prodavatelj ne želi uvažiti prigovor.
    Ukoliko reklamacija prodavatelju nije poslana na taj način, smatramo kako primljeni predmet odgovara opisu. Tada administrator ima pravo uklanjanja negativne ocjene.
  • Negativnu ocjenu kupcu možete upisati u sljedećem slučaju:

  • Ako kupac niti 7 dana od primitka podataka za plaćanje ne uplati izlicitirani predmet.
  • 4. Kada upisati neutralnu ocjenu?

    Neutralnu ocjenu prodavatelju možete upisati u sljedećim slučajevima:

  • Ako je prodavatelj poslao predmet više od 7 dana nakon vaše uplate, a putem internih poruka niste dogovorili drugačije.
  • Ako predmet ne odgovara u potpunosti opisu, a navedene razlike ne predstavljaju razlog za povrat isporučenog predmeta.
  • Ako predmet u značajnoj mjeri ne odgovara opisu, a prodavatelj je vratio uplaćeni iznos ili je ponudio povrat uplaćenog iznosa ili ste putem internih poruka dogovorili drugu vrstu kompenzacije.
  • Svaka reklamacija na predmet koji ne odgovara opisu mora biti upućena putem sustava internih poruka. Ukoliko to nije učinjeno, smatrat će se kako kupljeni predmet odgovara opisu, te administrator ima pravo uklanjanja neutralne ocjene.
  • Neutralnu ocjenu kupcu možete upisati u sljedećem slučaju:

  • Ako je predmet uplaćen više od 7 dana nakon primitka podataka za uplatu, a niste se dogovorili drugačije.
  • Neutralnu ocjenu možete upisati u sljedećem slučaju:

  • Ako kupac i prodavatelj ne mogu postignuti dogovor oko reklamacije, a iz internih poruka nije moguće ustanoviti odgovornost za nastalu reklamaciju.
  • 5. Problemi u dostavi - gubitak ili oštećenje pošiljke

  • Ako prodavatelj ne može dokazati kako je pošiljka poslana, kupac ima pravo upisivanja negativne ocjene - osim ukoliko je u internim porukama vidljivo kako je kupac zahtijevao običnu pošiljku.
    Savjetujemo: koristite isključivo registrirane pošiljke: preporučeno, paket ili kurirska dostava
  • Za izgubljenim registriranim pošiljkama (preporučeno, paket, kurirska služba), prodavatelj treba kod dostavljača predati zahtjev za potražnicom.
  • Ako prodavatelj kupcu i administratoru aukcije.hr dostavi potvrdu o slanju pošiljke, kupac nema pravo upisivanja negativne ocjene. Nakon provedenog postupka potraživanja, dostavljač (pošta ili kurirska služba) obeštećuje pošiljatelja ili mu dostavlja dokaz kako je pošiljka uredno isporučena. Ako je pošiljka zagubljena (a dostavljač je isplatio odštetu), Prodavatelj je dužan kupcu vratiti uplaćeni iznos.
  • Ako predmet poslan kurirskom službom ili paketom s izdvojenim rukovanjem a pošiljka je u prijevozu oštećena, kupac kod primitka takve pošiljke ulaže reklamaciju dostavljaču.
    Tada kupac ne može upisati negativnu ocjenu prodavatelju sve dok ne završi proces reklamacije. Ako se ustanovi da je predmet oštećen krivnjom dostavljača, prijevoznik će refundirati vrijednost predmeta uvećan za iznos poštarine. No, ako se ustanovi da je do oštećenja došlo uslijed neadekvatnog pakiranja, kupac ima pravo upisivanja neutralne ili negativne ocjene.
    Na zahtjev prodavatelja, kupac je dužan poslati fotografiju na kojoj je vidljivo oštećenje pošiljke.
  • Ukoliko paket nije poslan u roku 7 dana od dana uplate, a pošiljatelj dokumentacijom može dokazati kako je do kašnjenja isporuke došlo isključivo greškom prijevoznika, kupac nema pravo upisivanja loše ocjene.
  • 6. Rok za upisivanje ocjene

    Krajnji rok za ocjenjivanje prodavatelja je 60 dana, a za ocjenjivanje kupca 30 dana od završetka aukcije. Ocjenu ne možete upisati ako je od završetka aukcije prošlo manje od 4 sata.

    7. Što znače zvjezdice uz ocjenu?

    Broj u zagradi pored imena člana je njegova trenutna ocjena i predstavlja ukupan zbroj ocjena koje je dobio od različitih članova (npr. sedam ocjena od istog člana se računa kao jedna ocjena). Računa se kao zbroj pozitivnih i negativnih ocjena. Pored tog broja možete vidjeti i sveukupni broj ocjena.
    Zvjezdica uz ime člana predstavlja njegovu trenutnu ocjenu:

    = 0 ocjena
    = 1-25 ocjena
    = 26-50 ocjena
    = 51-100 ocjena
    = 101-151 ocjena
    = 151-250 ocjena
    = 251-500 ocjena
    = 501-750 ocjena
    = 751-1.000 ocjena
    = 1.001-1.500 ocjena
    = više od 1.500 ocjena

    8. Problemi kod ocjenjivanja?

    Aukcije.hr ne posreduju i ne prosuđuju u nesporazumima i neslaganjima oko ocjenjivanja, osim u slučaju ako postupci članova krše Uvjete korištenja aukcije.hr
    Ako dobijete neutralnu ili negativnu ocjenu, preporučujemo:

  • Pokušajte dogovorom razriješiti nastali problem. Jednostavan dogovor s prodavateljem (kupcem) rješava 90 % problema.
  • Napišite odgovor na negativnu ocjenu. Tako možete objasniti i Vaše viđenje nastalog problema.
  • Smatrate li kako primljena ocjena predstavlja kršenje Uvjete korištenja aukcije.hr, obratite se administratoru. Odluka administratora je konačna.
  • Važna napomena: ako je negativna ocjena upisana kao posljedica nedozvoljenog namještanja prodajne cijene, administrator upisuje negativnu ocjenu i prodavatelju.
  • Aukcije.hr koriste kolačiće (cookies) kako bi svojim korisnicima omogućili bolje korisničko iskustvo.
    Postavke kolačiča se mogu kontrolirati putem postavki vašeg web browsera (preglednika).
    Više informacija možete dobiti ovdje. Nastavljanjem pregleda i korištenja aukcije.hr prihvaćate korištenje kolačića.