19. Ožujka, 2024. 04:59:09

Kako koristiti aukcije.hr

1. Kako prodati predmet

Kliknite na link PRODAJ


  • Naslov - Upotrijebite opisni naslov s dobrim ključnim riječima kako bi se Vaš predmet jednostavno pronašao. Izbjegavajte općenite riječi kao pogledajte, zanimljivo, povoljno i slične
  • Cijena - Postavite realnu početnu cijenu, tj. onu najnižu po kojoj ste spremni predmet i prodati. Kupci općenito očekuju niže cijene na Internetu nego u trgovinama
  • Dobre fotografije - Bez slike je vrlo teško prodati predmet. Koristite kvalitetne oštre fotografije s dobrim osvjetljenjem. Postavite više fotografija - 6 besplatno!!!
  • Opis predmeta - Opišite predmet točno i sa što više detalja. Napišite starost predmeta, njegove karakteristike, stanje i mogućnosti
  • Troškovi dostave i uvjeti isporuke - Svakako navedite troškove dostave. Kupci žele znati koliko moraju platiti za dostavu
  • 2. Kako primiti uplatu i poslati predmet

  • Pošaljite kupcu detaljne upute o načinu preuzimanja kupljenog (npr. Vaš broj računa i upute za uplatu) - prodavatelj je dužan kupcu poslati podatke nakon završetka aukcije.
  • Kupac treba uplatiti izlicitiranu vrijednost predmeta uvećanu za troškove dostave. Budite sigurni da imate dovoljno podataka o kupcu kako bi mogli isporučiti predmet
  • Pošaljite predmet kupcu kad se uvjerite da je plaćanje provedeno
  • Svakako nakon završetka cijelog procesa upišite i ocjenu za kupca
  • Savjetujemo korištenje sustava internih poruka. Kupac nije dužan platiti predmet ukoliko podatke za uplatu ne dobije putem sustava internih poruka.
  • 3. Kako kupiti predmet

  • Upišite svoju ponudu za predmet koji želite kupiti.
    Ako je predmet na aukcijskoj prodaji, morate pričekati kraj aukcije. Ako je predmet na prodaji po fiksnoj cijeni, odmah postajete kupac
  • Želite li biti sigurni kako Vas nitko neće svojom ponudom nadvisiti u zadnji tren, možete koristiti automatsko povišenje ponude (skrivena ponuda) - upišite najveći iznos koji ste spremni ponuditi (sustav nakon toga daje ponude u vaše ime, ako drugi kupac ponudi viši iznos u aukciji
  • Kod prodaje po fiksnoj cijeni, prodavatelju možete ponuditi svoj iznos koji ste spremni platiti. Ne možete nuditi iznos koji je manji od polovice traženog. Nakon vaše ponude, prodavatelj ima rok od 2 dana pristati na vašu ponudu
  • Davanje ponude je obvezujuće - jednom upisana ponuda se ne može poništiti
  • Podatke o prodavatelju čiji ste predmet kupili dobijate odmah nakon uspješne kupnje, putem sustava internih poruka. Jednom dnevno e-mailom šaljemo popis svih kupljenih predmeta u prethodnom danu
  • Dogovorite se s prodavateljem o načinu plaćanja i preuzimanja kupljenog. Radi vaše sigurnosti, obavezno to učinite putem sustava internih poruka
  • Svakako nakon završetka cijelog procesa upišite i ocjenu za prodavatelja
  • 4. Predmeti u ponudi

  • Ako smatrate da nemate dovoljno informacija o predmetu koji želite kupiti, možete koristiti opciju Pitanja i odgovori.
  • Saznajte više o prodavatelju - svi korisnici se nalaze u sustavu ocjenjivanja, te klikom na ime prodavatelja možete saznati iskustva ostalih korisnika s njime
  • Prijavite svaku nepravilnost koju primijetite (dogovor mimo aukcijskog procesa, kršenje pravila, predmeti čija je prodaja zabranjena, namještanje cijene i slično). Link za prijavu se nalazi u gornjem desnom kutu, na stranici svakog predmeta
  • Predmete koji vas zanimaju stavite na listu predmeta koje pratite. Mailom ćemo vas obavijesti 3-6 sati prije kraja prodaje, kako bi imali vremena dati svoju ponudu
  • 5. Za vrijeme kupnje ....

    Možda ćete kod kupovine naići na neke pojmove koje do sada niste poznavali. Ovdje vam dajemo njihovo objašnjenje:


  • Rezervna cijena - Skrivena cijena viša od početne. Prodavač nije dužan prodati predmet ukoliko rezervna cijena nije dostignuta. Služi za privlačenje pažnje kupaca niskom cijenom kod atraktivnih predmeta. Početna cijena ne može biti manja od 20 % rezervne cijene. (Npr, ukoliko je rezervna cijena 1.000 Kn, početna mora biti najmanje 200 Kn.)
    Ako rezervna cijena nije dostignuta, prodavač ima pravo predmet 'prodati jeftinije', tj. ispod rezervne cijene. Na to se mora odlučiti u roku 48 sati od završetka aukcije.
  • Automatsko povišenje ponude - (ili skrivena ponuda, proxy bid). Kada dajete ponudu, upišite maksimalni iznos koji ste spremni platiti za predmet. On će ostati sakriven i prodavaču i ostalim kupcima. Aukcije.hr će umjesto Vas u slučaju potrebe davati novu ponudu kako bi Vi i dalje ostali vodeći ponuđač, ali ne iznad maksimalno upisanog iznosa. To znači kako ne morate stalno provjeravati tok aukcije i davati novu ponudu čim Vas netko prestigne - mi radimo za Vas!
    Vašu skrivenu ponudu u svakom trenutku možete i smanjiti, upisivanjem nove ponude. Nova ponuda ne može biti niža od one koja je vidljiva na stranici predmeta.
  • Produženje aukcije - (ili autoextension). Ako neki korisnik upiše svoju ponudu 60 sekundi prije kraja aukcije (ili manje), trajanje aukcije se automatski produžuje za 2 minute. Time šansu za davanje ponude u zadnjim trenucima aukcije dobivaju i ostali zainteresirani kupci.
  • 6. Sustav komunikacije među Korisnicima

    Korisnici aukcije.hr imaju mogućnost međusobnog komuniciranja putem internog sustava poruka na aukcijama. Međusobni kontakti su mogući isključivo za završene aukcije. Postoji pet vrsta poruka:

  • Upozorenje za aukciju koja još nije završena: Upozorenje se može poslati najranije 24 sata od kraja aukcije. Primatelj poruke ne može koristiti sustav aukcije.hr prije čitanja pristigle opomene. Ako se transakcija niti tada ne provede, korisnik koji je poslao opomenu može nakon 2 dana od slanja opomene upisati negativnu ocjenu (bez obzira je li poruka pročitana ili ne)
  • Upozorenje kako za transakciju nije upisana ocjena: Poruka se može poslati samo za transakcije kojima još niste ocijenjeni. Ocjenjivanje vrlo važan dio aukcije.hr, pa vam ovime omogućujemo da drugu stranu u transakciji na to upozorite
  • Dogovori za provođenje transakcije: Komunikacija je moguća isključivo kod kupljenih i prodanih predmeta
  • Informacije o kupcu / prodavatelju: Kontakt ostvarite vrlo jednostavno; dovoljno je odgovoriti na primljenu poruku
  • Poruke administratoru: Pošaljite poruku administratoru - na vaša pitanja, prijedloge, i primjedbe odgovaramo u najkraćem roku

  • Važno: Kupac nije dužan platiti kupljeni predmet ukoliko podatke za uplatu nije dobio putem sustava internih poruka

    Sustavom internih poruka korisnicima dajemo dodatnu sigurnost kako će njihove poruke biti isporučene drugoj strani u aukciji. Ne postoji mogućnost da interna poruka bude zagubljena (za razliku od e-mail poruka). Korisnik koji je poslao poruku bit će obaviješten je li i kada njegova poruka pročitana.
    Sve poslane i primljene poruke se registriraju. Vaše poruke ćemo arhivirati 3-6 mjeseci od dana slanja (zavisno o tipu poruke)
    Zloupotreba sustava poruka predstavlja kršenje Uvjeta korištenja aukcije.hr

    7. Sustav ocjenjivanja Korisnika

    Preporučujemo Vam - nakon svake obavljene transakcije razmijenite ocjene s kupcem / prodavateljem. Ocjene predstavljaju način utvrđivanja pouzdanosti svakog korisnika aukcije.hr.
    Pregled ocjena prodavača i proteklih transakcija prije nego što se odlučite na davanje ponude je vrlo važno i predstavlja najbolji način da se kao kupac zaštitite.
    Više o sustavu ocjenjivanja

    8. Još nekoliko savjeta

  • Prodavatelj se ne javlja ili ne šalje kupljeno - Savjetujemo da pričekate do 5 dana na javljanje prodavača. Za to vrijeme svakako se prodavatelju javite internom porukom. Ukoliko ste prodavaču dali dovoljno vremena da odgovori na Vaše poruke (a on se i dalje ne javlja), ili ako prodavač odbije prodati predmet, Vaše je pravo upisati negativnu ocjenu.
  • Kupac se ne javlja ili ne plaća kupljeno - Ako je kupac odustao od kupnje, ili se uopće ne javlja na poruke, možete zahtijevati povrat naplaćene Naknade za korištenje web platforme aukciej.hr. Za storniranje Naknade, nužno je upisati negativnu ocjenu kupcu. Osim Naknade, vratit ćemo vam i iznos koji ste potrošili za dodatne usluge. Više informacija o storniranju Naknade
  • Kupljeni predmet ne odgovara opisu - Ako je predmet koji ste primili značajno različit od opisa u aukciji (ne zaboravite prije davanja ponude pomno pročitati opis predmeta), preporučujemo Vam da prodavača odmah kontaktirate. Velika većina prodavača će dati sve od sebe kako bi riješila potencijalni problem. Takvi Vam prodavači mogu ponuditi povrat uplaćenog novca ili zamjenu predmeta.
    Ukoliko ne možete riješiti problem dogovorom, obratite se nama. Savjetovat ćemo Vas o daljnjim koracima.